Buitenlandse reizen

Op gym-5 nemen de leerlingen deel aan een reis die valt binnen het kader van de vakken Grieks en Latijn. Reisdoelen zijn op dit moment dan ook Italië en Griekenland. Tijdens de reis moet elke leerling ook een korte presentatie houden. Ter voorbereiding hierop zijn er in de leerjaren daarvoor dagexcursies: op gym-2 naar Xanten, op gym-3 naar Keulen en op gym-4 naar Trier.

De Italiëreis

Tijdens deze zevendaagse vliegreis is het eerste reisdoel de omgeving van Napels met als standplaats Pompeï. Er worden o.a. bezoeken gebracht aan Napels, de Amalfikust en de opgravingen in Pompeï. Na drie dagen gaat het richting Rome met een tussenstop bij de Vesuvius. In Rome staan o.a. het Colosseum, het Forum, Piazza Navona, de Capitolijnse musea en de Sint Pieter op het programma.

De Griekenlandreis

Ook hier betreft het een zevendaagse vliegreis. Na een begin in Athene volgt een rondreis met de bus over het Peloponnesische schiereiland met bezoeken aan o.a. Korinthe, Olympia, Delphi, Mycene. Het eindpunt is weer Athene, van waaruit nog het eiland Aegina wordt bezocht.

Trevianum Scholengroep